22 april, 2013

Tuberkulosetest!

I dag har jeg været på hospitalet og få lavet "tuberkulosetesteeeeen"! Det to sådan ca. 1,5 time og var bare en lang smerte. Helt forfærdeligt. Ej jeg var meget nervøs fordi jeg havde fået at vide at tuberkulosetesten var på den gammeldags måde, hvor man skar et lille snit i armen, og kom tuberkulose i. Men det tog ikke meget mere end ét minut og noget føles som et bistik (det var heldigvis med nål, og uden noget snit i armen!), og jeg var færdig med tuberkulosetesten. På Torsdag skal jeg så ind og have den aflæst (det er derfor jeg har kuglepens steger på armen, for at kunne se hvor tuberkulosen er lagt). Det ser vidst ikke ud til at jeg er i risiko for tuberkulose, so I AM FREE TO GO!



Lidt om tuberkulose: idag er det den mest dræbende infektions sygdom i hele verden. Sygdommen er svær at behandle og smittes let. På billedet nede under kan I se, hvem der er i størst risiko.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar